ÂYET-İ KERÎME
Ey Peygamber! Dinlerine uymadıkça Yahudiler de Hrıstiyanlar da senden asla hoşnut olmayacaklardır.
Bakara, 120.
HADÎS-İ ŞERİF
Dünya tatlı ve caziptir. Allah sizi dünyada egemen kılacak ve nasıl davranacağınıza bakacaktır. Dünyadan ve kadınlardan sakının.
Müslim, Rikak, 99.
SÖZÜN ÖZÜ
Bir düşünce için ölümü göze almak, kendini feda ediş değil; hayatı anlamlandırmaktır.
İsmet Özel
Alt Kategoriler
EDEBİYAT Kategorisine Ait Yazılar
BİR ŞİİRİ İYİ YA DA KÖTÜ YAPAN ŞEY NEDİR?
Özü (hilkati) itibariyle iyi olan şiir, ledünnî bilginin, feyzin, fethin, ilhamın, sezginin, hayalin, aklın, fikrin, ilahi müjdelerin... çocuğudur. Bu iyiliği, kendisiyle aynı cinsten olan bilgiyi, tefekkürü, güzelliği, doğruluğu, açıklığı, kesinliği... içkin olduğundan, şiir ya doğrudan hakikatin işçisidir ya da ancak onun sayesinde açığa &    Devamı...

SEZAİ KARAKOÇ: 'FİZİKÖTESİ YAŞANTILI BİR KAZÂZEDE'
Şair deyince aklıma daima bir ‘kaza oku’na nişangâh olan insan gelir. Necip Fazıl “Çile”sinde; “Ok çekti yukardan, üstüme avcı” der ya, işte bu ok!. İnsanın “can elması”nı kül eden, Mecnun’un aklını başından alan ve ona “Men kimem sâki olan kimdür mey-i sahbâ nedür” dedirten ‘kaza ok’    Devamı...

DÎVAN ŞİİRİ BİZİM NEYİMİZ OLUR?
Herhâlde “Divan Şiiri” denildiğinde birçoğumuzun aklına, Hababam Sınıfı filminde Tulum Hayri karakterinin “Teyzesi defterdar olan faytonla damda dolaşır.” sözü gelecektir. 16. yy. şairlerinden Edirneli Hatemî’nin darb-ı mesel mesabesindeki “Erişir menzîl-i maksûduna âheste giden / Tîz-reftâr olanın pâyine dâme    Devamı...

TÜRK ŞİİRİNE YABANCI BİR NESLİN TÜRKİYE'Sİ
Eğitim sistemimizi bir medeniyet hafızası içinde şekillendiremediğimiz için Türkiye’nin geleceğini inşa edecek nesiller yetiştirmeyi bir türlü başaramadık. İlkokuldan başlayarak üniversiteye kadar uzanan eğitim müfredatımız maalesef özü itibariyle ezberciliğe dayanan ve öğrencileri yarış atına dönüştüren bir görüntü arzetmektedi    Devamı...

EDEBİYAT TARİHLERİNDE 'İSLÂMCI DÜŞÜNCE'NİN YERİ
Tartışmalı bir kavram ‘İslâmcılık’… Dinî kaynaklarda böyle bir tavsif yok. Ama şurası bir gerçek: Bugün -Türkiye’de ve diğer Müslüman ülkelerde- kendilerini ‘İslâmcı’ olarak nitelendiren siyasetçi, fikir adamı, edebiyatçılar ve ‘İslâmcılık’ diye adlandırılan bir fikir akımı var. Zaten siyas&icir    Devamı...

ÇAĞDAŞ İSLÂMÎ EDEBİYATIN GELENEKSİZLİĞİ VE TARİHSİZLİĞİ
Bayramdan önceki yazımda, sanat ve medeniyette ‘devamlılık’ın esas olduğunu, dolayısıyla sanat eserlerinde mazi, hâl ve istikbâl boyutlarının bir bütün hâlinde bulunması gerektiğini söylemiştim. Günümüzde Müslüman sanatkârların ana sorunu, bu süreçte maziyle, gelenekle bağ kuramamak; dolayısıyla üç boyutlu eserler    Devamı...

ÇAĞDAŞ İSLÂMÎ POETİKANIN ÖNCÜLERİ
Medeniyet, zaman bakımından üç boyutlu bir süreçte inşa olur: Mazi, hâl ve istikbal… Hâlde bulunan insan, kendinden önceki tecrübe, bilgi ve teknolojiyi devralır, ondan yararlanır, ona yeni şeyler katıp istikbale devreder. Böylece devredilen her türlü tecrübe, bilgi ve teknoloji, zaman koridorunda tekâmül ederek medeniyeti oluşturur&h    Devamı...

DİN, EDEBİYATI NASIL ETKİLEMİŞTİR?
Zülfikar Güngör, geçtiğimiz günlerde Bursa'da 'Edebiyatımızın Dinle İlişkisi' başlıklı bir konuşma yaptı. Ahmet Serin etkinlikten notlarını aktarıyor.İnsanların hayatlarını kuşatan, ahiretlerini mamur etme iddiası taşıyan dinin, edebiyatı etkilememesi düşünülemez. Düşünülemez çünkü din, öğretisiyle insanlara hem bir hayat tasavv    Devamı...

 

 
EDEBİYAT
Online Kişi: 27
Bu Gün: 549 || Bu Ay: 5.939 || Toplam Ziyaretçi: 2.214.769 || Toplam Tıklanma: 52.114.216