ÞEHÝR ve MÎMÂRÎ Kategorisine Ait Yazýlar |
MÜSLÜMAN ÞEHÝR VE EV ÜZERÝNE DÜÞÜNCELER-2 |
Tanrýlarýn Konutundan Meskene Kaçýþ
Bu yazý “Þehir meselesi”, “Allah’ýn Evinden Þehre Nazar” baþlýklý iki yazýnýn devamý niteliðindedir.
Önceki iki yazýyý okuyan dikkatli okuyucular, metodolojik olarak þehir meselesine tevhidi nazar çerçevesinde; mikrodan makroya, zerreden kuvveye yani merkezden çevreye doðru kavramsal çerçeve ile ilerledi Devamý...
|
MÜSLÜMAN ÞEHÝR VE EV ÜZERÝNE DÜÞÜNCELER-1 |
Allah’ýn Evinden Þehre Nazar
Bir þehir evler varsa þehir hükmündedir.
Ev manasýnda kullanýlan iki kavram “beyt” ve “dar” …
Ýnsanýn içinde barýndýðý, geceleyebildiði yere “beyt” denmiþtir. Beyt, özel alan, mahrem alan için kullanýlan kelimedir. Duvar þart deðildir. Çadýr veya benzeri sýðýnýlan ve gece kalýnan yere de beyt denir.
& Devamý...
|
ANTALYA'NIN FETHÝNÝN 810. YILI KUTLANDI |
Antalya'nýn Fethi görkemli bir þekilde kutlandý
Antalya'yý fetheden Selçuklu Sultaný ruhuna Akdenize ýslýklý ok fýrlatýldý
Bu yýl 810'uncusu kutlanan Fetih kutlamalarý renkli görüntülere sahne oldu
Antalya'yý fetheden Selçuklu Sultaný I. Gýyaseddin Keyhüsrev ruhuna, okçular denize ýslýklý ok fýrlattý
Antalya Valisi Münir Karaloðlu:
"Bu þeh Devamý...
|
ANCAK FIKIHLA YÜRÜYEN BÝR CEMÝYET ÞEHÝR KURABÝLÝR |
Mahalle
Simon O'Meara, “Mekân ve Müslüman Þehir Hayatý - Fes Labirentinin Sýnýrlarýnda” (2014) baþlýklý kitabýnda Türkiye'de “Ýslâm Þehri” tartýþmalarýnýn yönünü deðiþtirecek baþka bir alan açýyor..Bilindiði üzere Türkiye'de “Ýslâm Þehri” tartýþmalarý “eser merkezli”dir. Süleymaniye Camii, S Devamý...
|
ÝDRAK SEVÝYEMÝZ VE YAPICILIÐIMIZ |
Þehir tarihi konusu açýldýðýnda ülkemizin ilk akla gelecek þehirlerinden birindeyiz, Urfa’dayýz. Tarihin, medeniyetin evindeyiz. Yüzyýllarýn, bin yýllarýn macerasýnýn birkaç cüm&sh Devamý...
|
Ey Ümmü Seleme, Müslümanlarýn servetini sarfettiði en kötü yer inþaattýr |
Mimarinin doðru bakýþla terbiyesi
Eb'ul Velid Muhammed el-Ezraki'nin, Kabe ve Mekke Tarihi'nden (Çeviren: Yunus Vehbi Yavuz, Çaðrý Yayýnlarý, Ýstanbul 1980) naklen, Abdullah b. Yezid-i Hatmi þöyle anlatýyor:
'Ben peygamber'in hanýmlarýnýn evlerini Velid b. Abdülmelik (h.86-97)'in emriyle Medine Valisi Ömer b. Abdülaziz tarafýndan yýktýrýlýrken gördüm. On Devamý...
|
Aþk'ý Isfahan'da/n öðrendim (2) |
Isfahan, sadece bir þehir deðil; þehir sûretine bürünen bir 'insan-þehir': Þehre baktýkça, þehri duydukça, þehri yaþadýkça, insana koþan, insanla konuþan bir 'þehir-insan'.DERÛNÎLÝK'TEKÝ SADELÝK, SADELÝK'TEKÝ DERÛNÎLÝKIsfahan, Ýslâm þehir mimarisinin, sanat tasavvurunun, insan, hayat ve hakikat fikrinin özetlendiði, çok k Devamý...
|
1400 YIL SONRA DÝYARBEKÝR DÜÞECEK MÝ? |
Or-al (Çok) Çalýþ-lar âdeta zil takmýþ oynuyor: 1400 yýl sonra Diyarbakýr’da Kraliçe Meryeme’ye bir halef geliyor diye...Gel de sevinme!Hani barbar müslümanlar güzelim Meryeme’nin þehrini zorla zaptetmiþti. Týpký Ýstanbul’un fethedilmesi gibi. Muhtemelen kraliçe Meryeme de ölüler arasýnda idi....Malûm, BDP’nin Diyarbekir ad Devamý...
|