İSTANBUL'A BİR MÜHÜR DAHA: TAKSİM CAMİİ

Allah emeği geçenlerden râzı olsun.

ÂYET-İ KERÎME
Ey Peygamber! Dinlerine uymadıkça Yahudiler de Hrıstiyanlar da senden asla hoşnut olmayacaklardır.
Bakara, 120.
HADÎS-İ ŞERİF
Dünya tatlı ve caziptir. Allah sizi dünyada egemen kılacak ve nasıl davranacağınıza bakacaktır. Dünyadan ve kadınlardan sakının.
Müslim, Rikak, 99.
SÖZÜN ÖZÜ
Bir düşünce için ölümü göze almak, kendini feda ediş değil; hayatı anlamlandırmaktır.
İsmet Özel
Son Dakika!
Alt Kategoriler
TEFEKKÜR Kategorisine Ait Yazılar
İSLAMCILIK VE İDEOLOJİ
Tabii ki İslamcılar vahy almıyor, zamanı okumaya ve vahyle belirlenmiş temel ilkeleri/nassları yorumlamaya, tarihsel ve toplumsal durumlara cevap vermeye çalışıyorlar. İslamcıların vahyle ilişkileri, "metluv veya gayri metluv vahy"in ışığında, bize bağışlanmış düşünme melekesini, akletme yetisini kullanarak içinde yaşadıkları toplumun, dünyanın sorunlarına çözümler    Devamı...

UÇ BABA TORİK (İslamcılık tartışmalarına dair)
Ali Bulaç'ın hem İslamcılar nezdinde bir öz-eleştiriye hem de mevcut siyasi ortamdaki eğrileri ve doğruları birlikte belirlemeye neden olabilecek vasıftaki yazıları, giderek fıkıhtan futbola kadar her konuda alim olduklarını sanan kimi köşe yazarlarınca ilginç noktalara doğru savrulmaya başlandı. Mübarekler sanki dingilinden fırlamış bir tekeri yakalamaya çalışan çocuklar    Devamı...

İSLAMCILIĞA NE OLDU?
Ali Bulaç'ın İslâmcılık üzerine peş peşe yazdığı üç yazı, uzun soluklu bir tartışmanın işaret fişeği gibi görünüyor. Peşinden bir kitap geleceğini de haber verdiğine göre, yeni bir merhaleye geçebiliriz. Mevzunun, imal-i fikr etme potansiyeli yüksek.Zira aklı erenlerin beynini kemiren, ama üstü kalın bir örtüyle kaplı varoluşsal bir     Devamı...

İSLÂMCILIK BİR PÂYE Mİ? (İslâmcılık tartışmalarına farklı bir bakış)
Yaz sıcağında İslâmcılık tartışması..."İslâmcılar"la "İslâmcılar" ve "İslâmcılık otoriteleri" tartışıyor... Kavramın geçmişi bir buçuk asır öncesine götürülebiliyor. Tabiî, bu adla değil. "İttihad-ı İslâm"(İslâm birliği), 19. yüzyılın sonlarında Osmanlı'nın ve dünyanın gündemine giriyor. "İttihad    Devamı...

ÜÇÜNCÜ NESİL İSLÂMCILAR (yahut ikinci nesil İslamcıların eksiklikleri)
Türkiye ve İran'da üçüncü nesil İslamcıların dönemi 21. yüzyılın ilk yıllarında başlar. Kesin tarih 1997'dir. Bu tarihte Türkiye'de 28 Şubat postmodern darbe, İran'da çapraz olarak Muhammed Hatemi cumhurbaşkanı oldu. Mısır'da üçüncü neslin sahneye çıkışı Tahrir Meydanı'dır. Modern tarihte Türkiye, İran ve Mısır arası    Devamı...

İSLÂMÎ HAREKETİ DEĞERLENDİRME BİÇİMLERİ
Müslümanların İslam dünyasında elde ettikleri başarılar, İslam’ı ve Müslümanları dünya gündemine taşıdı. Bunun sonucu olarak ister istemez entelektüel camiayı da İslamcılarla ve İslamî hareketlerle ilgilenmeye mecbur etti. İslamî hareket neticede bir sosyal harekettir ve sosyal hareketler için geçerli olan hususlar o hareket için de ge&cc    Devamı...

İSLAMCILIK TARTIŞMALARINA BİR KATKI...
Ali Bulaç’ın seri yazılarla başlattığı tartışma Mümtazer Türköne ile devam ediyor. Etyen Mahçupyan ise bu tartışmaya kendi cephesinden katılıyor. Böyle bir tartışma gerekli… Ama gönül isterdi ki bu tartışmayı bizzat İslamcılar sürdürsün, fakat şu ana kadar o cenahtan -en azından benim haberim yok- bir ses çıkmadı. İslamcılık bu ülken    Devamı...

İSLÂMCILARIN ÜÇ NESLİ
İslamcıların üç ana dönemde üç nesil olarak birbirlerini takip ettiklerini düşünüyorum: Birinci nesil İslamcılar 1850-1924; ikinci nesil İslamcılar 1950-2000 yılları arasında rol oynadılar. 21. yüzyılın ilk yıllarından başlamak üzere üçüncü nesil İslamcılar yakın tarih sahnesine çıkmış bulunuyorlar. Söz konusu kronolojinin kendine    Devamı...

 

 
TEFEKKÜR
Online Kişi: 23
Bu Gün: 164 || Bu Ay: 5.636 || Toplam Ziyaretçi: 1.780.277 || Toplam Tıklanma: 44.708.677