Muhtelif Mevzûlar, Yazarlar, Yazılar Kategorisine Ait Yazılar |
TÜRKİYE, TÂRİHÎ KÖKÜ SÜNNÎLİK İLE GÜÇLÜDÜR |
FETÖ tarihsel kodlarımızı hedef aldı
Geçtiğimiz hafta yazdığım “Şii dünya birleşiyor, Sünni dünya ayrışıyor” başlıklı yazımı, "Ya nasip, daha yazmak nasip olursa, Hilafet/İmamet konusu üzerine haddimizi aşmadan konuşalım inşallah, kalın duâ üzere…" diyerek sonlandırmıştım. Kaldığımız yerden devam etmeye çalışalım...Türkiye, öncü Devamı...
|
İSLÂMCILIK; KONJOKTÜREL BİR DALGA |
Gannuşi’nin “Siyasal İslamcı değil, Müslüman demokratız” şeklindeki sözleri çeşitli anlamlarıyla kurcalandı medyamızda. Çeşitli kesimler, kendi İslamcılık eleştirilerini doğrulamak için NAHDA Hareketi Partisi liderinin sözlerini “laik bir hidayet” olarak yorumladılar. Kimi muhafazakârlar açıklamanın çarptıtıldığını veya Gannuşi Devamı...
|
TUNUS'TA SİYASAL İSLÂM'A VEDÂ, LAİK İSLÂM'A MERHABA! |
Bu aralar Tunus’tan gelen haberler laik-Kemalist cemaati ziyadesiyle heyecanlandırıyor. Nahda lideri Gannuşi’nin “Siyasal İslam’ı bırakıp, demokratik İslam’a geçiyoruz” çıkışı bu kesimler için muazzam bir umut oldu. Siyasal iddialarından vazgeçmiş bir İslam ve Müslüman halk öteden beri Batıcı-seküler iktidar sınıflarının hayaliydi. Ki Devamı...
|
ÜSTÂD |
Sevenin sevme iddiasında olduğu insanı hiç tanımamakla mâlûl, sövenin sövdüğü insana niçin sövdüğünü bilmemekle mâruf ve her iki insan tipinin de iki buçuk asrı aşkın zamandır yaşamakta olduğu türlü inkisâr ve travmalar sebebiyle, bu garabetlerinde nispeten mâzur olduğu garip bir diyardır Türkiye.Bu tamamen bize Devamı...
|
CEMAAT VE SİYÂSET |
Müslümanlar Cumhuriyet'in tesisinden itibaren İslâm'ın toplumsal hayatı belirlemesi anlamında Gazalici iki model geliştirdiler. 1) “Siyasal hareket”, “parti”, mücadele dernekleri; 2) Hizmet hareketleri (yurt, okul, kurs, sivil toplum).Bu iki model de Müslümanların problemlerine cevap üretemedi. Çünkü her iki model de toplumu tepeden aş Devamı...
|
NECİP FAZIL VE SEZAİ KARAKOÇ'UN COĞRAFYASI |
Necip Fazıl’ı rahmetle yâd ederek…
Osmanlı aydınının vatan anlayışı fethedilen tüm yerleri kapsıyordu: Memâlik-i şâhâne… Modern zamanlara erişince tıpkı ‘millet’ kavramında olduğu gibi ‘vatan’ın tanımı da değişti. II. Meşrutiyet sonrasındaki milliyetçilik rüzgârıyla bir ara ‘soy’ odaklı bir ‘Turan&rsquo Devamı...
|
SOSYAL MEDYADA NECİP FAZIL'A MAL EDİLEN SAÇMALAMALAR |
Biz aşkı Eros'tan öğrenmedik!
“Sokak lambası gibi olma ey yar! Kime yandığın belli olsun…” mübarek, müberra, mukaddes ve muazzez vecizesini sosyal medya hesabından paylaşmayan romantik #evladıosmanlı kaldı mı? Kaldı ise lütfen kendilerine iyi davranalım, onları hoşgörelim, kollayalım, gözetelim. Zira Küresel Rastladığı Her Karın Gurultusunu Mevlana ve Devamı...
|
MEHDÎ(!) BOLLUĞU |
Mehdi kavramı ile ilk karşılaşmam 40 yıl kadar önceye gider. Aynı yurtta kaldığımız üniversite öğrencisi bir arkadaşım, “Seni şeyhime götürmek istiyorum” dedi.Sonra anlatmaya başladı:“Benim efendi beklenen mehdidir. Bunun delillerini hep görüyoruz, yaşıyoruz. Kendisi keramet sahibi evliya zattır. Biliyorsun efendinin bağlıları bir hayli kalabalıktır. Aralarında oku Devamı...
|