ÎMAN VE ÝSLÂM Kategorisine Ait Yazýlar |
ET-TEFTÂZÂNÎ VE SAHÂBE |
"Mu'âviye'yi sevmiyorum" diyen Prof. Dr. Hayreddin Karaman hocanýn, bu tavrýný et-Teftâzânî ile desteklemek amacýyla ondan naklettiði bir pasaja 31 Ocak tarihli yazýmda yer vermiþtim. et-Teftâzânî'nin genel olarak Sahabe ve özel olarak da Hz. Mu'âviye hakkýndaki görüþünü yine ayný yazýda özetle aktarmýþtým.Acaba et-T Devamý...
|
AFYONLANMIÞ MÜSLÜMANLAR |
Müslümanlar aðýr hakaretlere uðruyor... Mukaddesata saldýrýlýyor. Din hürriyeti ayaklar altýna alýnýyor... Dindar aileler on beþ yaþýndan küçük çocuklarýna özel din ve Kur'an dersleri verdiremiyor. Dindar kadýn avukatlar, dindar kadýn öðretmenler, dindar kadýn memurlar, dindar kadýn öðretim üyeleri baþlarýný örterek mesleklerini icra edemiyor... D Devamý...
|
ET-TAFTÂZÂNÎ'NÝN HZ. MUÂVÝYE HAKKINDA GÖRÜÞLERÝ |
Karaman Hoca Hz. Mu'âviye (r.a) hakkýndaki tavrýný et-Teftâzânî'nin ifadeleriyle refere ediyor ve þöyle diyor: "Eserleri yýllarca Osmanlý medreselerinde okutulmuþ bulunan büyük Sünnî alim Teftâzânî'nin (v. 792/1390) bu konuda söylediklerini önemli bir örnek olarak sunuyorum: "Sahabe arasýnda geçen kavgalar v Devamý...
|
BEDÝÜZZAMAN'LA ALÂKALI OKUYUCU SORULARINA CEVAPLAR 17 |
Sait Nursi'nin ateizme karþý ehli kitapla birlikte hareket etmeliyiz demesi ne kadar tutarlý bir anlayýþtýr? Bildiðimiz kadarýyla komünizm ve ateizmi de baþlatanlar ehli kitaptýr. Öyle ise bu konu nasýl deðerlendirilmelidir?Kur'an-ý Kerim'in Ehl-i Kitab'ý birtakým konularda diðer gayrimüslimlerden ayrý tuttuðu malumdur. Müslümanlar için onlarýn iffetli kadýnlarýyla evl Devamý...
|
HZ. MUAVÝYE |
Hayreddin Karaman hocanýn bir cümlesi ve daha sonra o cümleyi açýklama/gerekçelendirme sadedinde kaleme aldýðý yazý dolayýsýyla gündeme gelen Hz. Mu'âviye hakkýnda, tarih boyunca olduðu gibi günümüzde de Þia'nýn iddia ve ithamlarýna cevap vermek ve Ehl-i Sünnet'in konuya bakýþýný yansýtmak maksadýyla hayli çalýþma yapýlmýþtýr.Þia'nýn tavr Devamý...
|
EHL-Ý SÜNNETÝN SAHÂBE TELAKKÝSÝ |
Ehl-i Sünnet'in her konuda olduðu gibi Sahabe konusundaki tutumu da açýk ve nettir. Bu konuda herhangi bir problem yok. Problem, þu veya bu kesimin/kimsenin Ehl-i Sünnet'in kabullerine aykýrý düþen söz ve iddialarýnýn halk üzerinde hemen þüphe ve tereddütlere yol açmasý, "bizim bu konudaki inancýmýz nasýl olmalýdýr" türünden soru iþaretlerin Devamý...
|
MEALLERÝN DÜNYASI |
Bin dört yüz yýldýr bu ümmet Kur'an-ý Kerim'le iliþkisini Ýslamî ilimler ve Ýslam âlimleri üzerinden kurmuþ. "Meal" olgusunun dünyamýza girmediði o uzun zaman dilimi içinde bu ümmetin Kur'an'la saðlýklý irtibat kuramadýðýný ya da Kur'an'dan kopuk yaþadýðýný söylemek mümkün olmadýðýna göre, biraz frene basýp duralým ve þu Devamý...
|
MÜSLÜMANLARIN PROTESTANLAÞMASI |
Böyle bir baþlýk seçerek, Batý kültürüne ait bir kavramý içselleþtirme yanýlgýsýna düþüyor deðilim. Biliyorum ki, farklý kültürlerin kavramlarýný kullanmak, aslýnda bizi (müslümanlarý) ilgilendirmeyen birçok soruna Ýslam'da cevap aramak gibi abes bir iþle bizi mecbur býrakýyor. Týpký laiklik, demokrasi, milliyetçilik vb. sorun alanlarý g Devamý...
|