ÎMAN VE ÝSLÂM Kategorisine Ait Yazýlar |
EMÂNET ELÝMÝZDEN ALINIR MI? |
Bu terör, bu patlamalar, bu kan dökmeler, bu sýkýntýlar Kürt vatandaþlarýmýzýn haklarýný elde etmek için deðildir. Sakýn bu yalanlara kanmayýn. Terörün amacý þudur:Türkiye parçalanacak,Doðu ve güneydoðuya Ermeni nüfusu ithal edilecek,Trabzon ve civarýndaki eski Pontus bölgesine Rum nüfus getirilecek,Kürdistan postu altýnda Büyük Ýsrail kur Devamý...
|
AMAN BU TEFSÝRE YAKLAÞMAYIN! |
Darül Hikme ufkumuzu açmaya devam ediyor… Darül Hikme, Fatih Camii’nin Boyacý kapýsýna bakan mütevazý binasýnda hakikaten ilme ve hikmete nefes aldýrmaya devam ediyor. Ýhya dersleriyle tanýdýðýmýz ve derin müktesebatýyla aslýmýza uzanan çizgide kendi öz kimliðimizle buluþabilmemiz yolunda ufuk ve ideal tazeleyen seminerleri ve makaleleriyle kendimize rehber edindiði Devamý...
|
BEDÝÜZZAMAN'LA ALÂKALI OKUYUCU SORULARINA CEVAPLAR 9 |
Risale-i Nur'un ilham ile yazdýrýlmasý meselesinde Bediüzzaman merhumun ne söylediðini birkaç örnek üzerinden görelim:"Gayet muhlis bir kardeþimizin mektubunda, bir ihtiyar âlim ve vaizin, Risale-i Nur'a zarar verecek vaziyette bulunmasý; benim gibi binler kusurlarý bulunan bir bîçarenin, ehemmiyetli mazerete binaen, bir sünneti terkettiðim bahanesiyle Devamý...
|
BEDÎÜZZAMAN'LA ALÂKALI OKUYUCU SORULARINA CEVAPLAR 8 |
S-10) Risalelerdeki bilgilerin tümü kayýtsýz þartsýz doðru mudur?Öncelikle Bediüzzaman merhumun ve Risale-i Nur'un ilmî hassasiyet saiki ve istikametin muhafazasý endiþesi ile incelenmesi/deðerlendirilmesi ile daha baþlangýçta eseri ve müellifi sýrf tenkit ve gözden düþürmek maksadýyla yola çýkmayý birbirinden ayýrt etmemiz gerektiðini belirtelim. Her iki Devamý...
|
BEDÝÜZZAMAN'LA ALÂKALI OKUYUCU SORULARINA CEVAPLAR 7 |
S-9) Risale-i Nurlar için ben onlarý kendim deðil ilham olarak yazýyorum demesi ve bundan ötürü Risalelere Kur'an mesabesinde bakýlmasý nasýl bir durumdur?Bir olgu olarak "ilham"ýn hakikatini teslim etmekle birlikte, bizim Akaid ve Usul-i Fýkýh kaynaklarýmýzda onun bir "bilgi/hüküm kaynaðý" olarak deðerlendirilmediðini bilmemiz gerekir. Bilindiði gibi Usul-i Fýkýh'da, Devamý...
|
BEDÝÜZZAMAN'LA ALÂKALI OKUYUCU SORULARINA CEVAPLAR 6 |
Osmanlýnýn yýkýlýþýnda etkisi var ise sonuçta hayýr ve þer manasýnda açýlan bir kapý vardýr ki Sait Nursi bu durumun neresindedir? Yani þer ise kendisine vebal, hayýr ise kendisine sevap mahiyetinde bir kazanç var mý?Ameller niyetlere göre deðerlendirilir. Daha önce de belirttiðim gibi, o dönemde sadece Bediüzzaman merhum deðil, Þeyhülislam Mustafa Sabri Efendi, Mehmet Ak Devamý...
|
BEDÝÜZZAMAN'LA ALÂKALI OKUYUCU SORULARINA CEVAPLAR 5 |
Üstadýn bizzat kendisi, eserlerinin hatasýz kabul edilmesine rýza göstermemiþ, yazdýklarýnýn mihenge vurulmasýný istemiþ ve þöyle demiþtir: "Hiçbir müfsid ben müfsidim demez, daima suret-i haktan görünür. Yahud bâtýlý hak görür. Evet, kimse demez ayraným ekþidir. Fakat siz mihenge vurmadan almayýnýz. Zira çok silik söz ticarette geziyor. Ha Devamý...
|
BEDÝÜZZAMAN'LA ALÂKALI OKUYUCU SORULARINA CEVAPLAR 4 |
Üstad merhumun ilmî çevrelerde "Bediüzzaman" olarak kabul edilip edilmediði sorusu, dönemindeki ilim ehli tarafýndan "emsalsiz, benzersiz, en üstün" olarak tavsif ve takdim edilip edilmediði anlamýndaysa, bu noktada benim muttali olabildiðim þudur: Mustafa Sabri Efendi, Muhammed Zâhid el-Kevserî, Elmalýlý Hamdi Efendi, Ermenekli Safvet Eendi, Ýskilipli Atý Devamý...
|