Muhtelif Mevzûlar, Yazarlar, Yazılar Kategorisine Ait Yazılar |
BİZ ALİ'Yİ ÇOK SEVMİŞTİK... |
Dünya ringlerinde Muhammed Ali Clay rüzgarının estiği yetmişli yıllarda, biz henüz ortaöğretimde okuyan çocuklardık.“Biz” diyorsam, bugün benim yaşımda bulunan hemen her Müslüman'ın, Ali sevgisinde musir, Ali kardeşliğinde halen sabit bulunmasındandır.Çoğu zaman (Batı'yla olan saat farkımız nedeniyle) seher vaktine denk düşerdi Ali'nin karşıla Devamı...
|
SOHBETLE SAHÂBE OLANLARIN MİLLETİNDENİZ |
Sohbet ehli misiniz? Sohbet eder misiniz yahut sohbetlerin müdavimi misiniz? Sohbet yoldaşınız yoksa, sohbetlerden gıdalanmıyorsanız içiniz kupkuru, diliniz kekredir. Modernizme mağlup olanlar, sohbetin gıdasını tatmadıkları için televizyonların, sokak dilinin tartışmalı, gürültülü bağırtılarını sohbet sananlar nadânlardır.Sohbetsiz insan olur mu? Müslümanc Devamı...
|
TÜRKİYE, TÂRİHÎ KÖKÜ SÜNNÎLİK İLE GÜÇLÜDÜR |
FETÖ tarihsel kodlarımızı hedef aldı
Geçtiğimiz hafta yazdığım “Şii dünya birleşiyor, Sünni dünya ayrışıyor” başlıklı yazımı, "Ya nasip, daha yazmak nasip olursa, Hilafet/İmamet konusu üzerine haddimizi aşmadan konuşalım inşallah, kalın duâ üzere…" diyerek sonlandırmıştım. Kaldığımız yerden devam etmeye çalışalım...Türkiye, öncü Devamı...
|
İSLÂMCILIK; KONJOKTÜREL BİR DALGA |
Gannuşi’nin “Siyasal İslamcı değil, Müslüman demokratız” şeklindeki sözleri çeşitli anlamlarıyla kurcalandı medyamızda. Çeşitli kesimler, kendi İslamcılık eleştirilerini doğrulamak için NAHDA Hareketi Partisi liderinin sözlerini “laik bir hidayet” olarak yorumladılar. Kimi muhafazakârlar açıklamanın çarptıtıldığını veya Gannuşi Devamı...
|
TUNUS'TA SİYASAL İSLÂM'A VEDÂ, LAİK İSLÂM'A MERHABA! |
Bu aralar Tunus’tan gelen haberler laik-Kemalist cemaati ziyadesiyle heyecanlandırıyor. Nahda lideri Gannuşi’nin “Siyasal İslam’ı bırakıp, demokratik İslam’a geçiyoruz” çıkışı bu kesimler için muazzam bir umut oldu. Siyasal iddialarından vazgeçmiş bir İslam ve Müslüman halk öteden beri Batıcı-seküler iktidar sınıflarının hayaliydi. Ki Devamı...
|
ÜSTÂD |
Sevenin sevme iddiasında olduğu insanı hiç tanımamakla mâlûl, sövenin sövdüğü insana niçin sövdüğünü bilmemekle mâruf ve her iki insan tipinin de iki buçuk asrı aşkın zamandır yaşamakta olduğu türlü inkisâr ve travmalar sebebiyle, bu garabetlerinde nispeten mâzur olduğu garip bir diyardır Türkiye.Bu tamamen bize Devamı...
|
CEMAAT VE SİYÂSET |
Müslümanlar Cumhuriyet'in tesisinden itibaren İslâm'ın toplumsal hayatı belirlemesi anlamında Gazalici iki model geliştirdiler. 1) “Siyasal hareket”, “parti”, mücadele dernekleri; 2) Hizmet hareketleri (yurt, okul, kurs, sivil toplum).Bu iki model de Müslümanların problemlerine cevap üretemedi. Çünkü her iki model de toplumu tepeden aş Devamı...
|
NECİP FAZIL VE SEZAİ KARAKOÇ'UN COĞRAFYASI |
Necip Fazıl’ı rahmetle yâd ederek…
Osmanlı aydınının vatan anlayışı fethedilen tüm yerleri kapsıyordu: Memâlik-i şâhâne… Modern zamanlara erişince tıpkı ‘millet’ kavramında olduğu gibi ‘vatan’ın tanımı da değişti. II. Meşrutiyet sonrasındaki milliyetçilik rüzgârıyla bir ara ‘soy’ odaklı bir ‘Turan&rsquo Devamı...
|