ÎMAN VE ÝSLÂM Kategorisine Ait Yazýlar |
KARAMAN HOCA'NIN YENÝ ÝCTÝHADLARI-2 |
Karaman Hoca ve Taha Akyol-2
Taha Akyol'un, "diyânî hüküm-kazâî hüküm" ayrýmýndan laiklik çýkaran yaklaþýmýnýn temel yanýlgýsý, söz konusu tasnifin ilk kýsmýný oluþturan "diyanî hüküm" tabirindeki "diyânî" kelimesinin "dinsel" anlamýna geldiði düþüncesinden kaynaklanýyor. Bu bakýþ aç Devamý...
|
KARAMAN HOCA'NIN YENÝ ÝCTÝHADLARI-1 |
Karaman Hoca ve Taha Akyol-1
Bugünlerde, akademik hayatýnýn 50. yýlý münasebetiyle Ýstanbul Büyükþehir Belediyesi Kültür A.Þ. tarafýndan düzenlenen program dolayýmýnda konuþuluyor Prof. Dr. Hayreddin Karaman. Milli Gazete de Cumartesi günü tam sayfa sayýlabilecek bir yer ayýrmýþtý konuya.
Elbette 50 yýlý ihata eden bir süreklilik içinde bir alana emek Devamý...
|
MAHREMÝYETÝN TÜKENÝÞÝNÝ MEÞRÛLAÞTIRMA ÇABALARI |
Ýslâm toplumunda mahremiyetin tükeniþi, hayâ’nýn bitiþindendir. Hayâ’nýn bittiði yerde mahremiyetin yaþama þansý kalmaz. Hayâ’sýz ortamlarý paylaþanlar inandýklarý gibi yaþamak yerine yaþadýklarý gibi iman etmeye baþlarlar. Hatta böyleleri Ýslâm’ý kendi akýllarýna tahkim ettirme yoluna giderler. Tabii ki, Ýslâm’ý, Ýslâm tarihini Devamý...
|
ÝSLÂM'IN "CÂHÝLÝYYESÝ" ÝLE MODERNÝZMÝN "CÂHÝLÝ" AYNI ÞEY DEÐÝLDÝR |
Cehâlet-Câhiliye
Modern zamanlarda sýklýkla düþtüðümüz zihinsel tuzaklardan birisini, bilgi ile cehalet arasýnda kurulan iliþki oluþturuyor. Temel referanslarýmýzýn "ilim" meselesine yaptýðý vurgudan hareketle okumanýn öneminden bahsediyor, cehaletin dinimiz tarafýndan nasýl yerildiðini -biraz da modern deðerlerle örtüþen þeyler söylemenin getirdiði r Devamý...
|
ÝSLÂMÎ UYANIÞ VE DÝNAMÝKLERÝ (Tek pencereden bakmamak) |
Ýslam Dünyasý'nda "Öze dönüþ", "Kaynaklara dönüþ", "Uyanýþ", "Diriliþ" gibi tabirlerle anýlan hareketler hep bir arayýþýn, hakikati bulma ve eski izzetli günlere dönme çabasýnýn ürünüdür. Her kesim kendi tesbitleri ve okuyuþu istikametinde çözüm önerilerinde bulunuyor. Kimi bireysel arýnmaya vur Devamý...
|
NEFS-Ý EMMÂREYE TÂBÝ' OLMAKTAN SAKINMAK |
"... Nefs olanca þiddetiyle kötülüðü emredendir muhakkak..." (Sure-i Yusuf 53). Lügat bakýmýndan ruh, can, ceset, hevâ, heves ve bir þeyin hakikatý manalarýnda kullanýlan nefs, dini bakýmdan "þehvetin, gadabýn ve kötü duygularýn mebdei" diye tarif edilmiþtir.
Yaratýlmýþlarýn faziletçe en üstünü bulunan insanýn benliðine Devamý...
|
MÜRTEDÝN KATLÝ |
Önceki yýllarda, öteden beri süregelen bilinçli bir uygulama olarak Ramazan ayýnda Ümmet-i Muhammed'in kafasýný karýþtýracak, gönlünü bulandýracak hususlarý birer "problem" formatýnda gündeme getiren isimlerden geçilmezdi. Televizyon ekranlarýnda, gazete köþelerinde boy gösteren "malum zevat", yarým-yamalak bilgileri ve artýk kimse Devamý...
|
ÂCÝL HÝZMET, TÂLÎ HÝZMET |
ÝSLÂMÎ hizmet ve faaliyetler ikiye ayrýlýr: (1) Aslî/temel hizmetler; (2) Talî/Ýkinci derece hizmetler. Asýl ve temel olan hizmetler nelerdir?
1. Henüz imana gelmemiþ insanlarý, en güzel, en uygun, en tesirli bir þekilde dine ve imana çaðýrmak. Buna, Ýslâm'ý teblið ve dâvet de diyebiliriz. Bu devir Müslümanlarýnýn bu hizmeti gerektiði gibi ve Devamý...
|