AYASOFYA ARTIK CAMİ

Bugünleri gösteren Rabbimize şükürler olsun!

 

ÂYET-İ KERÎME
Ey Peygamber! Dinlerine uymadıkça Yahudiler de Hrıstiyanlar da senden asla hoşnut olmayacaklardır.
Bakara, 120.
HADÎS-İ ŞERİF
Dünya tatlı ve caziptir. Allah sizi dünyada egemen kılacak ve nasıl davranacağınıza bakacaktır. Dünyadan ve kadınlardan sakının.
Müslim, Rikak, 99.
SÖZÜN ÖZÜ
Bir düşünce için ölümü göze almak, kendini feda ediş değil; hayatı anlamlandırmaktır.
İsmet Özel
Son Dakika!
Alt Kategoriler
TASAVVUF Kategorisine Ait Yazılar
KALBİN HALLERİ VE EĞİTİMİ
Gazzâlî kalbin hallerini, iyi ve kötü sıfatlarını, kötülerin yok edilerek iyilerin  geliştirilmesi yoluyla kalbin eğitilmesini bilmeye “muâmele” ilmi diyor ve yönü ebedî olana dönük âhiret alimlerine göre asıl bu ilmin farz olduğunu ifade ediyor, zamanında ilim taliplerinin bu ilmi, dünyalık menfaatler uğruna terk etmiş o    Devamı...

GAZZÂLÎ VE KALBİN EĞİTİMİ
Gazzâlî’yi vahiyci ve ilhamcı, akla ve felsefeye cephe alan biri, İbn Rüşd’ü de akılcı ve vahye arkasını dönen birisi olarak tanımlamak yanlıştır. Gazzâlî aklı, iki kanadıyla kullanan bir İslam büyüğüdür.  Gazzâlî’nin İslam düşüncesine zarar verdiğini söyleyen de yalnızca cehaletini sergilemiş olur. İslam d&u    Devamı...

AVAM VE HAVAS: SEÇKİNCİLİK, DİN VE TASAVVUF
Emekle yapılan her işe bir ayrımcılık duygusu eşlik eder: bilim, felsefe, sanat, zanaat ve hiç kuşkusuz dindarlık bundan nasibini alır. Hayatın her alanında 'alan dışı' olan karşısında 'emek verenler' özel bir ayrıcalık hissi yaşarlar. Belki güçlüklere tahammülü kolaylaştıran ve insanı çetin bir çalışma sürecine yönelten ana saik –di    Devamı...

RÂBITA HAKKINDA KÂFÎ MÂLÛMÂT
FATİH KUT : Hocam sıra geldi rabıta konusuna. Çok soruyorlar; rabıta nedir? Buyurun HocamPROF. DR. ORHAN ÇEKER: Râbıta nedir, konusuna gelelim : En fazla itiraz edilen, çok kimsenin de kafasının almadığı, kafası almadığı için de itiraz ettiği konuya gelmiş oluyoruz. Öncelikle Râbıta nedir? Meseleye doğru yerden girmek gerekiyor. Ters taraftan girerseniz, varacağınız sonu    Devamı...

SAHTE SÛFÎLER
Endülüs’ün gizli hazinelerinden birisi olan Ebu’l-Hasan eş-Şüşterî (ö. 1269), evvelemirde şairliğiyle meşhur. Ondan geriye bazı kitaplar dışında, halk ağzını da kullandığı  (ve bu yönüyle çağdaşı Yunus Emre’mize benzeyen), bir çoğu bestelenmiş olan, dergahları ve halkaları şenlendiren şiirlerle dolu bir divan kaldı.Şüşterî aynı z    Devamı...

BİNGÖL'DEN SİİRT'E İLİM VE İRFAN GELENEĞİMİZ
Geçtiğimiz hafta Bingöl'de “Mevlana Hâlid-i Bağdâdi Şehrezorî Ve Hâlidiliğin Bingöl Ve Çevresindeki Etkisi” başlıklı Bingöl Üniversitesi İlâhiyat Fakültesinin düzenlediği önemli bir sempozyuma iştirak etmiştik. Burada, “Mevlâna Hâlid-i Bağdâdî Şehrezori'nin Kendi Elyazısı İle Bir Eseri: Cib    Devamı...

AN'ANEDEKİ ÂLİM TİPİMİZ: DAVUD EL-KAYSERÎ
Yazılarımızda günümüz Müslümanlarının ve hususen din adamları ve uzmanlarının İslam algıları ile An'anedeki âlimlerimizin İslam anlayışları arasında en temelde, yani eskilerin tabiriyle “Asıllar”da bazı mühim farklar olduğunu ileri sürmekteyiz. Ve kanaat-i âcizânemize göre problemin kaynağı da bu durum olmaktadır. Bu durumda yapılacak şey moder    Devamı...

GELENEKSEL TOHUM VE TASAVVUF MÜNASEBETİ
Geçen yazımızda bazı modern din yorumlarının bu topraklar üzerindeki bin yıllık geleneğimizin kurucu âlim şahsiyetlerinin anlayışları ile ne kadar örtüştüğü üzerinde kafa yormaya devam edeceğiz demiştim. Araştırmamızın en dikkat çekici sonucu, bu bin yıllık süreçteki âlimler zincirinin zihniyet kalıplarında ontolojik bir kırılma veyahut kopma olmadan    Devamı...

 

 
TASAVVUF
Online Kişi: 20
Bu Gün: 94 || Bu Ay: 2.341 || Toplam Ziyaretçi: 1.737.161 || Toplam Tıklanma: 43.587.642